Op 4 september 2018 was RvN@ in het Goffertstadion aanwezig op het evenement Rabo Werkplaats Digitalisering, een initiatief van Rabobank in samenwerking met MKB-Nederland, Microsoft en toonaangevende ICT-brancheorganisaties. Tijdens dit evenement kwamen lokale ondernemers en experts bijeen om zich samen te buigen over het vraagstuk: hoe zet je digitalisering in om de klant van de toekomst te bereiken?
Internationaal keynotespreker en oprichter van Nexxworks Rik Vera gaf een presentatie over de nieuwe digitale wereld. Op een interessante en prikkelende manier vertelde hij hoe bedrijven in tijden van digitalisering een zo groot mogelijk publiek moeten bereiken, maar tegelijkertijd een één-op-één relatie met de klant moeten onderhouden. Hoe ga je te werk in een hyperverbonden wereld waarin de klant centraal staat en, naar zijn zeggen, “internet als lucht is”. Hierin schetste hij ook de opkomst van innovatieve ecosystemen waarin diverse partijen intensief samenwerken om vraagstukken op te lossen.
Op de kennismarkt informeerden talenten van RvN@LAB en ondernemers van RvN@ projecten bezoekers over de wijze waarop ze in het innovatieve ecosysteem met digitalisering omgaan en hoe ze andere ondernemers en instanties in de uitvoering kunnen ondersteunen. Zo deelden de enthousiaste jonge talenten van het LAB hun projectervaringen en initiatieven en vertelde Ronny Hendrikx van RvN@ project ‘Kenniscentrum zelfstandig thuiswonen’ hoe hij digitalisering inzet om senioren uit hun isolement te trekken.
De Rabo Werkplaats Digitalisering was een drukbezocht en vruchtbaar evenement. Het speelde in op de kennisbehoefte van ondernemers en er werden volop contactgegevens uitgewisseld. Zowel starters als gevestigde organisaties ontdekten er nieuwe digitale mogelijkheden om niet alleen beter met de klant, maar ook met elkaar in verbinding te staan. De talenten van het LAB en ondernemers van RvN@ helpen bij het in de praktijk brengen van de opgedane kenns.