RvN@ is in transitie naar een grotere regio en daarbij hoort ook een naam die daarop aansluit. Op 29 januari werd op het Nieuwjaarsevent @Innovatiekracht Doe en daag uit! de nieuwe naam LIFEPORT@ geïntroduceerd. Met deze naam kan het innovatie ecosysteem zijn bereik en impact vergroten in de bredere regio Lifeport Arnhem-Nijmegen.
Bekijk hieronder de film met de introductie van de nieuwe naam:
Geproduceerd door VideoExpress
Het succes, het netwerk en mkb innovatiekracht van RvN@ was steeds vaker buiten het Rijk van Nijmegen zichtbaar. Met de uitvoeringskracht op duurzame netwerkversterking, talentbehoud en -ontwikkeling en product- en marktinnovaties werden verschillende projecten in regio Arnhem-Nijmegen versterkt. Het werkgebied van het mkb stopt immers niet bij gemeentegrenzen. RvN@ is een volwassen platform geworden dat niet meer weg te denken is uit de regio. Dat heeft zich het afgelopen jaar vertaald in een structurele samenwerking met onderwijsinstellingen, succesvolle mkb-clusters en projecten en een vijfjarige financiering door de gemeenten in het Rijk van Nijmegen. In het plan dat hieraan ten grondslag ligt, is het actief aanhaken van de andere gemeenten in de Lifeport regio Arnhem-Nijmegen een belangrijk onderdeel. De oplossingen in de transities zijn gebaat bij schaal, het tegengaan van fragmentatie en aanhaken bij bestaande successen, zoals bijvoorbeeld energie innovatiehub Connectr op Industriepark Kleefse Waard (IPKW).
Lifeport is het merk dat door The Economic Board is geïntroduceerd voor het innovatienetwerk rond Arnhem en Nijmegen, gespecialiseerd in Health, Hightech en Energy. Met de naam Lifeport zet het innovaties in de sectoren Energy, Health, Hightech en Food en de cross-overs daartussen in de etalage. We vertellen hoe vernieuwende bedrijven, vooraanstaande kennisinstituten en baanbrekende projecten zich in de regio Arnhem Nijmegen ontwikkelen. Hierbij ontstond de behoefte aan één herkenbare naam die al deze verhalen met elkaar verbindt. Een naam die aantrekkelijk, geloofwaardig en onderscheidend is en herkenbaar en vindbaar voor Den Haag, Brussel, Europa en ver daarbuiten. RvN@ werkt als sinds de introductie met de naam Lifeport en staat in nauwe verbinding met de The Economic Board aangehaakt. Als krachtige regionale uitvoeringsorganisatie die tactisch en strategisch meedenkt bleek de naamkeuze voor beide partijen niet meer dan een logische stap.
De merknaam RvN@ verdwijnt voorlopig nog niet uit de regio Rijk van Nijmegen. Daarvoor lopen er nog te veel projecten en is er een groot nog een grote herkenbaarheid en bereik. Ze zullen wel steeds vaker samen te zien zijn.
De fotogalerij van het Nieuwjaarsevent Innovatiekracht@ Doe en daag uit! op het ROC Nijmegen met een pop-up museum op de focusthema’s en de presentatie van Lifeport@.
Fotografie: Chrisje Staal