Studenten Communicatie van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN) en een vakjury waren op 6 juni gefocust op de digital magazines waarin de Nijmeegse wijk Neerbosch-Oost centraal stond. Waarom? Het RvN@ project Silver Valley, dat mensen in het langer zelfstandig thuiswonen ondersteunt, mocht de studenten de opdracht geven om een verbindend wijkmagazine voor Neerbosch-Oost (Nijmegen) te ontwerpen. De afgelopen maanden gingen ze er onder begeleiding van een team communicatiedocenten van de HAN mee aan de slag.In teams van vijf trokken ze de wijk in om de sfeer te proeven, bewoners te interviewen en foto’s en video’s te maken. Vervolgens moesten ze een concept, de naam, een lay-out en de juiste presentatie van content bedenken en in de digitale tool Instant Magazine verwerken. Dit resulteerde in prachtige magazines waaruit de leden van het project Silver Valley en de docenten de finalisten selecteerden.De finalisten streden 6 juni om de jaarlijkse Award Digital Magazine. Een vakjury van externe succesvolle professionals beoordeelden de inventief in elkaar gezette presentaties. Uiteindelijk werd ‘WIJkgevoel’ tot winnaar uitgeroepen en ging de Publieksprijs ging naar ‘Kompas-de schatkaart van jouw wijk’. Beide winnaars oogsten veel lof met hun mooie interactieve magazine over Neerbosch-Oost. Zowel Silver Valley als RvN@ zijn erg enthousiast over alle resultaten. Om portretrechten van wijkbewoners niet te schenden, kunnen de magazines niet openbaar worden gemaakt. Op dit moment wordt er samen met een aantal talenten van de HAN bekeken of en hoe de gegenereerde content daadwerkelijk voor de verbinding in wijk Neerbosch-Oost ingezet kan worden.