Er gaapt een gat tussen de wensen van de consument en het aanbod in de winkelstraat. De Rabobank, gemeenten en ondernemers slaan de handen ineen om winkelcentra toekomstbestendig te maken.
De toekomst van winkelgebieden staat onder druk. Voor consumenten maakt het immers weinig uit of ze via internet of in de stad hun boodschappen doen. Het gevolg is zichtbaar: omzet loopt terug, winkels gaan fail liet en winkelcentra kampen met leegstand.Daarom willen we de winkelcentra in onze regio ver nieuwen en toekomstbestendig maken. Doelen van dit project zijn: meer bezoekers in winkelcentra, die er lan ger verblijven en meer spenderen.
Door aan tafel te gaan met ondernemers, vastgoedeigenaren, overheden en andere betrokkenen. We gaan elkaar ondersteunen in plaats van beconcurreren. Sterker nog: we gaan in de regio elkaars winkelgebieden promoten! Bijvoorbeeld door toeristen door te verwijzen naar parels in andere gemeenten. En door nieuwe functies te bedenken voor winkelcentra. Daarbij ondersteunen we winkeliers met ervaring en expertise.
Landelijk sluiten we ons aan bij platform De Nieuwe Winkelstraat, een onafhankelijk kennis en netwerkcen trum, gericht op de toekomst van winkelgebieden in Nederland. Dit platform zoekt naar kruisbestuivingen tussen de fysieke en de online wereld. Onze winkelge bieden behoren tot het hart van de samenleving. Samen gaan we voor sterke centrumgebieden. Voor plekken die oreren, waar iets te beleven valt. Waar iedereen – jong en oud – graag komt.
Aanjager